Glavni izbornik

Izdvojeni sadržaji

Novosti

  07.08.2015, 13:32h


Biseri duhovne glazbe na Visovcu – biseru hrvatske kulturne i prirodne baštine

U sklopu manifestacije Zvuci Krke – The Sounds of the River, u prekrasnom ambijentu otoka Visovca, u nedjelju, 9. kolovoza na stoljetnim orguljama u crkvi Gospe Visovačke koncert su održali Pavao Mašić i sopranistica Martina Klarić.

Ovi klasični glazbenici izuzetnih performansi održali su brojne zapažene koncerte a svojim glazbenim iskustvom doprinijeli su stvaranju posebnog ugođaja na otočiću, biseru hrvatske kulturne i prirodne baštine, kojeg već gotovo šest stoljeća u kontinuitetu naseljavaju franjevci. Prepuna crkva na Visovcu dokaz je velikog zanimanja posjetitelja za kulturne manifestacije u organizaciji JU "Nacionalni park Krka". Vrhunskoj umjetničkoj izvedbi nazočili su predavači i polaznici Orguljaške ljetne škole u Šibeniku. 

Ljubitelji klasične glazbe uživali su u programu poznatih skladatelja u izvedbi vrhunskih mladih glazbenika. Tako su se na repertoaru našli: G. B. Pergolesi: Sonata u F-duru, T. Cecchini: Sospirava Maria, V. Jelić: Occuli tui Deus, G. Puliti: Hymnum cantate, G. B. Martini: Adagio u D-duru, G. F. Händel: Wie lieblich ist der Boten Schritt, G. F. Händel: Lascia ch' io pianga, D. Cimarosa: Tri sonate (G-dur, d-mol, A-dur), W. A. Mozart: Agnus Dei, Ch. Gounod: Ave Maria.

Martina Klarić, sopran, diplomirala je pjevanje na Muzičkoj akademiji u Zagrebu 2007. u klasi prof. Snježane Bujanović Stanislav te iste godine upisuje umjetničko usavršavanje kod spomenute profesorice, koje završava 2010. godine. 2004. debitira u HNK-u u Zagrebu ulogom Bijele mačke u jednočinki M. Ravela „Dijete i čarolije“. Od 2006. godine je honorarni član zbora HNK-a Zagreb, a stalno je zaposlena u ansamblu Opere od 2010. Nastupa kao vokalni solist u Molierevoj i Lullyjevoj komediji-baletu „Građanin plemić“, Druga dama u „Čarobnoj fruli“ W. A. Mozarta, Berta u „Seviljskom brijaču“ G. Rossinija i Jelena u „N. Š. Zrinjskom“ I. pl. Zajca. U HNK-u Šibenik ostvaruje ulogu Monike u „Mediju“ G. C. Menottija te je za istu ulogu nominirana za Nagradu hrvatskog glumišta 2011., u kategoriji izuzetnog ostvarenja mladog umjetnika do 30 godina. Kao solistica često surađuje sa Hrvatskim baroknim ansamblom te je članica ansambla Responsorium.

Pavao Mašić, dobitnik nagrade Grand Prix Bach i nagrade publike na Bachovom orguljaškom natjecanju u Lausanni (2006.), razvija uspješnu karijeru koncertnog orguljaša i čembalista. Raznovrsni interesi njegovog umjetničkog djelovanja obuhvaćaju repertoar baroka i romantizma – s naglaskom na opusima J. S. Bacha i francuskih skladatelja - koji, u kombinaciji s temeljitim istraživačkim radom, kao i konstantnom potragom za što izražajnijim interpretacijama, rezultiraju upečatljivim, virtuoznim i vrlo cijenjenim nastupima. Od 1999. Pavao Mašić je glavni orguljaš u crkvi sv. Marka u Zagrebu, a od 2008. docent na Muzičkoj akademiji u Zagrebu gdje podučava nove generacije orguljaša i čembalista. Redovito nastupa na važnim koncertnim pozornicama diljem Europe i Rusije. Nakon niza diploma na Muzičkoj akademiji u Zagrebu (orgulje, čembalo i glazbena teorija) nastavlja studij orgulja u Lausanni, gdje magistrira cum laude u klasi Kei Koito. Također studira čembalo i povijesne instrumente s tipkama u klasi dr. Roberta Hilla i Michaela Behringera u Freiburgu im Br. Laureat je međunarodnih orguljaških natjecanja u Švicarskoj, Hrvatskoj i Španjolskoj te je proglašen najboljim mladim hrvatskim umjetnikom u 2006. Snima za HRT i Croatiu Records; raznolika diskografija uključuje tri albuma ovjenčana s ukupno sedam Porina.