Seite 28 - buk6

Basic HTML-Version

26 BUK
- UPRAVLJANJE
UPRAVLJANJE
noga prometovanja u parku, što se dosad pokazalo
razmjerno učinkovitim načinom rasterećenja
najatraktivnijih zona. Takav prometni sustav posje-
ćivanja razvijen je zasad djelomično u NP „Krka“,
dok cjeloviti interni sustav posjećivanja susrećemo
u NP „Brijuni“ i NP „Plitvička jezera“ (npr. sustav
staza i prijevoz električnim brodovima i vlakićima).
Ipak, najvažnijim ekološkim kriterijima planiranja i
organizacije prostora u zaštićenim područjima
smatraju se
granični kapacitet i prihvatni kapacitet
iako izračunavanje optimalne vrijednosti takvih
nosivih kapaciteta nije uvijek jednostavno zbog
različitih tipova prostornih cjelina u zaštićenom
području koje se međusobno razlikuju po karakteri-
stikama, ekološkoj osjetljivosti i intenzitetu mogu-
ćeg turističkog korištenja.
U proteklom desetljeću Kušen uvodi
funkcio-
nalni sustav posjećivanja
kao koncept rasterećenja
kritičnih dijelova uz istodobno znatno povećanje
broja posjetitelja u preostalim dijelovima područja
zaštite, i to tako „da se ne prijeđe
fizički, okolišni i
ekološki prihvatni
kapacitet područja i ne smanji
kvaliteta turističkog doživljaja posjetitelja“. Osno-
vica tog sustava je
model turističke prostorne organi-
zacije
sa sustavom ključnih turističkih atrakcija, pri
čemu su njihov raspored i prihvatni kapacitet odlu-
Rijeka Krka